Birecik

2011 yılı Mart ayında arkadaşım Nagihan, eşi Yılmaz, Sadık ve Ben aylar aylar öncesinden Pegasus kampanyasından yararlanarak satın aldığımız uçak biletleri vesilesi ile 3 günlük Urfa-Antep gezisi planladık. Tamamen gastronomik amaçlı bir gezi planladığımız halde bir hayli kültürel bir tur yaptık.

Gaziantep havalimanından kiraladığımız araç ile şehre hiç girmeden Şanlıurfa’ya doğru yola çıktık, ilk durağımız Birecik

Kahvaltı molası vermek için Birecik’te duraklıyoruz. Birecik çok ufak bir kasaba, gelişmişlik düzeyi çok düşük, kerpiç tek katlı evler, dar ve toprak yollar vs… Ufak bir pastaneye girip müthiç bir keşif yapıyoruz, kaymaklı börek… Daha önce de tatlı börekler yemiştim ama bu grubumuzun ortak kararı ile yediğimiz en leziz börek seçiliyor … denemeniz şiddetle tavsiye edilir.

Kahvaltı sonrası Fırat nehri kıyısı boyunca nesli tükenmekte olan Kelaynak kuşlarını görmek üzere ilerliyoruz ama malesef çabalarımız sonuçsuz kalıyor. Göç mevsiminde olduklarından hiç Kelaynak göremiyoruz. Günümüzde Kelaynaklar nesli tükenmekle karşı karşıya kalan bir kuş türüdür ve dünyada sadece Nil vadisinde ve Birecik’te bulunmaktadır. Artık bir sonraki sefere görmeyi umarak Fırat nehri kıyısında biraz yürüyüp fotoğraf çekerek buradan ayrılıyoruz ..